Kaos i lägenheten

Vilket tummult det blev i vår lägenhet ikväll, alla sprang omkring mellan rummen och skrek saker till varandra...men jag ska nog börja berätta från början.

Helt plötsligt ringer Arpi till Elli, Arpi är våran datakille och han ville komma upp till oss och "testa" en grej med internet. Jaha, det var ju bara att släppa in snubben och med honom kommer Johan, ni vet den där killen som gör någon slags praktik på Millenium Center, vår organisation. Han är urtrevlig och rolig, synd att han åker hem innan jul. Arpi skulle då byta ut vårat rooter till ett annat, fråga mig inte varför. Men jag kan bara säga att det gick helt galet, för det första så vet han knappt själv vad han gör och jag och Denise var tvungen att sitta brevid honom och förklara hur vårat modem fungerar, suck. Samtidigt växer paniken i takt med att internet inte vill fungera, vad har idioten gjort?? Johan försöker att sätta på sin dator och hjälpa till medan Denise säger högt och tydligt (på svenska) "han rör inte min dator, det ska jag visa tydligt", hon menade Arpi. Haha, vilken röra och jag sitter där med mördarblick för utan internet skulle mitt liv vara slut här nere. Internet är min räddare och hjälper mig hålla kontakt med omvärden. Tragiskt men sant. Ja, jag är beroende av internet och bloggning.  

Helt plötsligt är det någon som skriker något ifrån badrummet så jag springer dit. Och vad är det inte då? Jo, hela golvet är fyllt av vatten!!! Vi har nämligen en tvättmaskin som sköljer bort det smutsiga vattnet genom en slang som är i vårat badkar. Alltså, det smutsiga vattnet åker först ner i badkaret och sen ner i avloppet. Skumt, jag vet. Johan agerar snabbt som räddaren i nöden och lägger sig över tvättmaskinen och försöker att hålla i slangen så att det smutsiga vattnet hamnar i badkaret, och inte på golvet. Samtidigt springer Denise och hämtar en mopp och hink och börjar skura medan Arpi kämpar på med internet, haha. Ni kan ju tänka er scenen.

Nu efter allt så har vi internet igen, men vi har ett annat rooter, Arpi bytte tydligen ut det när ingen såg, eller vi var väl upptagna med översvämmningen i badrummet. Vattnet har nu sjunkit bort men vi har fortfarande inte löst problemet med slangen som leder bort smutsvattnet. Tror att det är dags att ringa ägaren. (I slutet av filmen är det Elli och Johan)

Kommentera här: