Fredagkväll på Kaufland

Det blev ingen resa till Timisoara, jag ändrade mig i sista minut. Det blev en mysig hemmakväll istället. Anledningen var nog att det hela kändes väldigt oplanerat och vi visste knappt hur vi skulle ta oss dit. Det får helt enkelt bli Starbucks någon annan dag ;) Men Barbara, Christina, Denise och Jeanne åkte dit. De liftade och det hade tydligen gått bra. Mötte nyss Christina och Barbara ute på gatan och de hade famnen full med mat, vi är alla hungriga volontärer :P Jag och Alex sitter nu på ett café som har tillgång till internet :) Men den 3:e november får vi internet till våran lägenhet!!! Längtar!

Så igårkväll var jag med Eli. Vi gick till Kaufland som börjar bli vårat stammisställe. Det är ett stor tyskt supermarket och har allt mellan himmel och jord. Vi köpte lite mat och jag hittade en hel hylla med sockerfria produkter :) Tyvärr är det en bra bit att gå för att komma dit, det tar ungefär 30min. Så på hemvägen blir det lätt tungt med alla matvaror så jag och Eli unnade oss en taxi, jätteskönt. Det kostade 5,39lei vilket är runt 15kr! Efter den utmattande shoppingen på Kaufland blev det soffan och en bra film. Vi såg Billy Elliot, det var länge sen jag såg den men den är lika bra om inte ännu bättre nu. Jag får verkligen abstinens efter dans när jag ser den. Jag och Alex (som också är intresserad av dnas) ska försöka att hitta en dansskola här så vi kan få dansa loss (och samtidigt lära oss rumänska).

Okej, internet uppkopplingen här är inte speciellt bra så det fungerar inte att ladda upp bilder :( Tänkte visa ett typiskt exempel på rumänska flingor. Det var små kakbitar! Men ni får bilder så snart som möjligt.
1 nina gyllström:

skriven

Det känns bra Nora att du trivs och får uppleva så mycket. Bra beslut att inte lifta!

Man vet aldrig hur dom kör och vem som kör. Moster Linda är här på besök med lille Folke. Mysigt. Tack Nora för vi får ta del av din vistelse Rumänien.Var rädd om dig! Kram från mormor och övriga i familjen.

Kommentera här: