Middag

Igår kom två ex-volontärar hem till vår lägenhet och hälsade på. Det var Eva, den svenska volontären som jag pratat med innan jag kom hit, och en volontär från Tyskland. De åker hem på lördag eller söndag så de ville komma till Arad och säga hej då till alla. De bor annars i en stad cirka 1 timme här ifrån som heter Tiramisoara. Vi gjorde ett helt storkok till middagen för vi var 9 tjejer som skulle äta. Vi hade även bjudit in Jeanne, en fransk volontär som är i samma projekt som oss men ska jobba som reporter. Maten blev mycket lyckad och hela kvällen var bra. Det var kul att träffa Eva på riktigt också eftersom jag mailat med henne så mycket innan. hon berättade också hur vanligt det är här i Rumäninen att lifta. Jag vet inte riktigt om jag ska våga mig på det men redan ikväll kommer några från våran lägenhet att lifta till Timisoara. Jag, Christina och Alex ska nog åka tåg vilket inet är så dyrt. Det kostar kring 10lei vilket är cirka 30kr, har jag hört sen får vi väl se vad som stämmer.

Så ikväll ska alla tjejer till Timisoara för att gå på Eva och den tyska tjejens avskedsfest. Det ska bli spännande att se den staden. De ska ha Starbucks där :) Jippi!  

 
Barbara och jag stod för huvudrätten som bestod av ris men stekta grönsaker til. Alex gjorde efterrätt med någon form av yoghurt, banan, choklad och honung.



Eva och Denise pratar glatt svenska med varandra.

 
Mys middag.

1 Frida:

skriven

Va mysigt :) du verkar ha det bra skönt att se <3

Kommentera här: