Dagboken är slut

Jag är fortfarande lite gammeldags av mig och skriver upp alla mina blodsockervärden i en liten bok, en dagbok. Ända sedan jag fick diabetes har jag skrivit ner mina värden och jag ser ingen mening med att sluta med det nu.

Men imorse så hände det en grej, min dagbok tog slut! Jag var helt säker på att jag hade nya tomma här hemma och jag har letat som en tok men inte hittat dem! Så jag fick ta ett vanligt A4-papper och skriva på. Det är inte alls snyggt eller praktiskt men vad ska man göra?

Skriver ni upp era mätta blodsockervärden någonstans?



Min fina stand-in dagbok.

1 Josefin:

skriven

Heej :) Jag skriver också upp mina värden, det känns lite gammelmodigt som du säger men det är bra men får ju en helt annan uppfattning om hur värdena ligger till.

2 Stella:

skriven

Jag använder mig av ett dataprogram som heter diasend, där man laddar in sina värden genom att koppla mätaren till datan. Fungerar jättebra för mig då man kan se alla sina värden i olika diagram och tabeller :) däremot kostar det pengar, vilket är ett minus

Kommentera här: