Översvämning i hjärnan

Det har bara gått två dagar på min utbildning på KI i Huddinge och jag är redan helt slut. Dessa dagar har varit timmar av information och varje lärare vill säga något speciellt och lägga in sin värdering i utbildningen. Mitt huvud är totalt översvämmat och information och just nu är det stopp. Jag kan inte ta in något nytt förens jag lagt ifrån mig något.

För att strukturera mina tankar skriver jag listor, annars har jag ingen chans att hålla reda på allt. Listor är bra för att man kan se vad som behöver göras och sedan kan man stryka bort det avklarade och känna att stressen minskar.

PS. Det märks verkligen att jag blir stressad så här när jag börjar skolan, blodsockret blir högt och vägrar att lägga sig på en bra nivå :(



Min att-göra-lista för dagen.

1 Jossan :):

skriven

Vet exakt hur du känner dig!! kan trösta dig att med åren kommer du bli mindre och mindre stressad över all information, man lär sig att filtrera bort det som inte är så viktigt för stunden och fokusera på det viktigaste.



Men jag kan säga att mina att göra listor har räddat mig under alla år :D dom är bäst! Just att kryssa för det man gjort :)



Hoppas allt är stabilt med knät, skolan och blodsockret och allt!

Kramar / Jossan

Kommentera här: