Kämpa inte för mycket

Tänkte bara meddela alla om att dagen har varit mycket bra!

Jag läste min vän och kollegas blogg om stress över att ha ett ultimat blodsocker och att det blir värre när man försöker för mycket. Jag kan inte säga det bättre själv och jag håller med henne till 100%. Under den senaste tiden har jag verkligen försökt att få ett så bra blodsockervärde som möjligt och mixat med doser, istället för att acceptera att alla dagar är olika och att jag måste få leva och vara fri. 

Nu ska det bli en ändring. Jag ska inte jaga efter ett bra blodsocker och ta käcken på mig, utan mitt blodsocker ska istället få hamna på en bra nivå för att jag mår bra. Visst låter det vettigt?

1 Emma:

skriven

Mår man bra blir ofta sockret bra. Oroar man sig och tänker för mkt på det blir det inte det. Tycker att det låter jätte vettigt. Håller helt o hållet med!

2 Urban:

skriven

Det låter mycket sunt tycker jag. gott nytt år förresten!/Urban

Kommentera här: