Ge mig c-vitamin

Eftersom jag har gått och blivit sjuk (förkyld) så laddar jag denna söndagskväll med massa c-vitamin. Eller rättare sagt, en apelsin :) Och så dricker jag gott blåbärste i mängder! Ska nog fortsätta dagen imorgon med massa god frukt så jag får i mig lite mer vitaminer. Jag kommer ihåg när jag var liten och drack Sanna Sol varje dag som smakade apelsinjuice, och så fick man i sig det dagliga behovet av vitaminer. Smart! Varför fortsatte jag inte att dricka det? Haha!

Drack ni Sanna Sol när ni var små?




Kvällens c-vitamin.

1 LillaMy:

skriven

Jag drack Sanna Sol när jag var liten. Mamma har berättat att hon hittar mig i köket med Sanna Sol flaskan i händerna. Jag står smaskandes och slickar mig runt munnen. Mamma tar ifrån mig flaskan, den är tom! Med andra ord har jag alltså druckit upp flaskan rakt upp och ned. Mamma blev rädd och ringde farbror docktorn. Han sa att jag inte behövde mer vitaminer på ett tag.



Skrattar när jag tänker på det. Som jag minns det så var det gott det där ;)

Kommentera här: