Det är inte alltid lätt

Knät sätter fortfarande sina spår på mitt blodsocker :( Fy, det är inte alls roligt. Jag är så van vid att ha bra blodsockervärden och veta exakt hur mycket insulin som är lagom till det jag äter, nu är det helt kaos med det.

Igår gjorde jag och Prinsen pannkakor (jag vet, sjukt mycket kolhydrater och massa mjöl = dåligt för blodsockret) för vi var så sugna på det. Jag hade GBs lightglass till (som är gjord på sötningsmedel) och lite färska bär. Jag tog dubbelt så mycket insulin till detta jämfört med vad jag brukar men låg ändå högt efter några timmar. Vilken tur att jag har en bra pojkvän som såg på mig att jag inte mådde så bra och gick och hämtade blodsockermätaren och insulinet :)

Jag blir lätt sur och grining när jag inte har bra värden men jag måste lära mig att acceptera att man inte alltid kan styra sin diabetes och att inte världen går under om man ligger högt i några dagar.



Bilden är tagen på midsommar då jag drack fun light med jordgubbssmak hela kvällen,
 medan de andra svepte i sig öl, vin, sprit, nubbe....

1 Malin:

skriven

Tycker bra om fun light dock! Brukar be kompisar kopa med sig det fran sverige nar de kommer och halsar pa!

Kommentera här: