Chips är en bov

Myskvällen igår var verkligen mysig! Vi släckte ner under earth hour och tände massa ljus :)

Sen blev det lite chips och dipp som snacks. Tog extra insulin till det (5 enheter) och kollade blodsockret innan jag gick och la mig och då var det helt okej. Imorse var det INTE okej, då låg jag jättehögt :( Chipsen är nog boven, de höjer ju blodsockret i efterhand. Det är svårt att balansera med rätt  dos insulin till chips men det är bara att testa sig fram och försöka igen. Man ska inte ge upp!

Just det, kom ni ihåg att ställa fram klockan en timme idag?
1 Caroline:

skriven

Hej!



Hur länge har du haft diabetes?

Hur tycker du det är å leva med det?



Jag fick diagnosen 10 mars, alldeles nyligen. Nu är jag hemma i Sverige (sjukskriven), men efter påsk ska jag börja jobba igen, tillbaka i Norge på Barnehage (bara jobbat 5 veckor där).



Inte fått så mycket förståelse från någon...det är lite jobbigt. Har du fått bra stöd från nära å kära?



//Caroline

Kommentera här: