Mer light!

Idag när jag skulle köpa light julmust på pressbyåran så fanns det inte! Fy skam! Så jag sa åt alla i min klass att fråga efter lightmust nästa gång de är på pressbyåran plus att jag frågade lite extra högt i kassan efter lightmust. Man ska ligga på och skapa en efterfrågan av mer lightprodukter! I flera länder finns det ett mýcket bredare sortiment av diabetesvänliga produkter än det som finns i Sverige. I Rumänien fanns det otroligt mycket lightvarianter och också i England har de massvis. Men visst är det konstigt att det inte finns så mycket i Sverige när vi är ett av alla världens länder som har flest diabetiker!? Så tjata ni med så ska vi nog kunna få igenom det mesta :)




Mer light åt folket! (Eller hitta ett botemedel för diabetes)

1 Julia:

skriven

håller med!

en gång när jag var på en restaurang frågade jag efter en lightvariant av cola, eller light av någon annan läsk, så fräste kyparen och sa ''man ska inte dricka light förstår du väl''. så himla tråkigt!

2 Anna:

skriven

Mera light åt folket:)

Kommentera här: