Pepparkakor

Igår blev det traditionell pepparkaksbakning hemma hos min prins mamma. Ibland undrar jag om jag får högt blodsocker bara jag är i närheten av sötsaker. Jag var verkligen noga med att ta extra insulin till middagen och till pepparkaksfikat igår men ändå låg jag högt. Trist, jag blir så dåsig av att ligger högt i blodsocker.

Idag ska det bli en bättre blodsockerdag har jag bestämt! Om cirka två veckor ska jag till min diabetesmottagning och då ska mitt HbA1c vara bra! Det är viktigt att ha ett mål och något att kämpa för. Om jag har ett HbA1c under 6,5% så ska jag unna mig något fint. Belöning är ett bra system :) Vad har ni får HbA1c-mål?

Ta hand om er inneboende!


Massa pepparkakor!


Snö!

1 Klara:

skriven

Hej Nora,



Jag trillade in på din blogg och den kändes väldigt tilltalande. Mitt mål i Hba1c för tillfället är att över huvud taget våga se vad jag har för Hba1c. Jag har befunnit mig i en diabetes-förnekelsefas ganska länge nu och är trött på det. Vansinnigt trött!



Jag startade upp en ny diabetesblogg precis och behöver al diabeteshjälp jag kan få!



Var rädd om dig,

Klara.

2 Milla:

skriven

Hej!

Jag fick min diagnos 31/8-2010. Med ett Hba1c på 11,5 %. Var på kontoll i november och glädjande nog var det nere på 5,5 % =) Och det är väl också vad mitt mål är att ligga på!

När jag fick diabetes så blev jag rekomenderad att läsa bloggar, och jag hittade bland annat din och den följer jag för att få tips och råd... Tack =)



Ha det gott!

Milla



Kommentera här: