Ny struktur

Jag har alltid tagit min lantus på morgonen. Många tar sitt långtidsverkande insulin på kvällen för att inte vakna på höga blodsockervärden men för mig har det fungerat bäst med att ta den på morgonen, tills nu. Jag pratade med min diabetessjuksköterska idag (tack gode gud för att de finns) och hon tyckte att jag ska dela upp min lantus. Så nu ska jag ta 10 E på kvällen och 14 E på morgonen och förhoppningsvis kommer det att bli bättre värden.

Diabetessjuksköterskor är fantastiska! Alltid finns de där om man behöver hjälp, råd eller stöd. Det tog 50 minuter innan jag fick svar på mitt mail till min diabetessjuksköterska, det är snabbt!

Hur gör ni med erat långtidsverkande insulin?

 

Min skyddsängel kan förhoppningsvis hjälpa mig med blodsockret.

1 Anna S:

skriven

Fin skyddsängel!



Jag delar upp mitt Lantus, har gjort det redan från då jag började med det. Tar 16 E på morgonen och 10 till natten. Har fått sänka nattdosen en del det sista då jag är ute och rör mej mer.

2 Julia:

skriven

Hej Nora! :)



Jag är en trettonårig tjej som har haft diabetes sen jag var nio år. Jag har en vanlig blogg, alltså om allt möjligt. Men jag skulle vilja göra en diabetesblogg också. Men jag vet inte rikgigt hur jag ska göra. Eller, alltså.. jag kan inte riktigt förklara hur jag menar. Men jag vill göra en diabetesblogg, fast jag skulle behöva lite tips och så. Kan inte du ge några bra tips i bloggen, eller maila mig dom? Skulle vara jättesnällt, din blogg är så bra och jag vill verkligen ha en bra diabetesblogg! ;)



Kramar till dig!



Julia

3 Sara:

skriven

Jag är en femtonårig tjej som haft diabetes i snart 8 år. Även fast det är en jobbig sjukdom (ibland) så har jag lärt mig att leva med den.

Lantus tar jag varje dag vid 17.00, fast jag tar 42 enheter.

Kommentera här: