Motivation

För alla som har diabetes är det viktigt att bli peppad att ta hand om sig själv och sin diabetes. Motivation är viktigt och jag försöker hela tiden motivera och inspirera på er genom min blogg. För att bli extra peppad kan det ibland vara bra att läsa om diabetes. Jag har precis beställt hem en mycket känd och bra diabetesbok om diabetes typ 1 som jag ska läsa. Trots att jag kan mycket om diabetes är jag långt ifrån fullärd, det är viktigt att hela tiden vara öppen för ny information så att man kan lära sig nya saker. 

För att motivera er har jag satt ihop tre paket med olika information om diabetes (funkar både för typ 1 och typ 2). För att vara med och tävla så skriver du en kommentar i detta inlägg om vilket paket du vill vinna och varför. Glöm inte att fylla i din mailadress! Tävlingen pågår tills den 4 september. Lycka till!



Paket nummer 1.
Motivation för en bättre blodsockerkoll.




Paket nummer 2.
Motivation till att ta hand om sin diabetes bättre och till hur man kan förbättra sina matvanor.
  



Paket nummer 3.
Motivation till träning och lite info om goda matvanor vid diabetes.

1 Julia:

skriven

Jag vill definitivt vinna paket nr 1! Tror det skulle hjälpa mig, faktiskt. Jag äter redan nyttigt (men unnar mig ibland såklart) och jag tränar flera dagar i veckan. Men sedan lite över ett år sedan fungerar mitt bs helt enkelt inte som det ska.. Mitt hba1c ligger i övre kanten (7-8) under den värsta tiden låg det på 9.0. Detta får mig inte att må bra, och jag vill må bättre! Trots att jag gråtit ut både hemma och hos läkaren så vänder det fortfarande inte.



Jag är rädd om min kropp och jag önskar att jag får ett liv där jag inte behöver lida p.g.a. min diabetes och därför tror jag att båda jag och min diabetes skulle uppskatta alla slags tips jag kan få. Jag är 19 år och det känns som det finns roligare saker att fundera på än att ständigt tänka på blodsockret som inte ligger där jag vill..



Gillar din blogg väldigt mycket i alla fall :)

2 Jannica:

skriven

Hej!

Jag vill vara med och tävla! :) jag skulle vilja vinna paket två. Jag är 25 år, har för några månader sen fått min diabetes diagnos och behöver all motivation jag kan få!

Kram.

3 stina:

skriven

hej! jag har misskött min diabetes i 16 år och då är jag bara 25 år gammal. jag har legat på sjukhus i koma ett par gånger och ändå aldrig accepeterat min diabetes what so ever, aldrig erkänt för pojkvänner eller nya vänner att jag har sjukdomen förrns de i chock får hjälpa mig ur en känning. jag har gått i kbt-terapi i ett år nu och börjar äntligen känna att jag har någon slags kontroll över denjävlasjukdomen och kan numera ta blodsocker utan ångest och jag berättade på första dejten med killen jag träffar just nu att jag har diabetes. jag tror jag skulle behöva lite motivation att fortsätta även när det inte går så bra som det gör just nu haha. gärna paket nummer 1, maten och motionen har jag inget större problem med än. kram och tack för bloggen!

4 Anonym:

skriven

jag vill vara med och tävla om den sista för att jag har haft diabetes i 1½ år och går oftast runt med högt blodsocker för jag tycker det är jobbigt med mat och träning , så känner att det skulle ge mig liten hjälp :)

5 Christian Thomasson:

skriven

Hej! Om jag vinner vill jag ha paket nr1. Är väldigt ny med typ 2 och få veta mer om hur jag får bra koll på blodsockret känns viktigt. Både på kort sikt (under dagen) och lång sikt (HbA1c).

6 Alexandra:

skriven

Hej! Jag skulle gärna vilja vara med på paket nr 3, har haft diabetes i nästan 10 år, fick det när jag var 12 ( 21 år nu) och hade en period när jag inte tog så jätte bra hand om mig och min samboende under mina tonår. men har bestämt mig för att ta tag i träningen och skulle behöva lite tips och inspiration för att verkligen komma igång. Hälsningar Alexandra

7 Jenny:

skriven

Hej,

Jag skulle hemskt gärna vara med och tävla om paket nr.1. Jag är 18 år och spelar fotboll på hög nivå, vilket gör att jag måste hålla bra koll på bs för att klara av att spela. Har nu under det senaste halvåret haft stora problem med att bs svänger nå så otroligt, en dag är det jättehögt medan det nästa är sjukt lågt. Lyckas inte stabilisera det och jag är ofta väldigt trött pga mitt bs. Detta är väldigt frustrerade och jag tror att bokpaketet förhoppningsvis kunde vara till hjälp.



Gillar verkligen din blogg och läser den varje dag :)

8 Emma:

skriven

Hej! Jag skulle helt klart vilja vinna paket nr 1! Jag är 22 år och fick för 2 månader sedan beskedet att jag har diabetes typ 1, inte världens roligasten men men.. livet går ju vidare:) Att vara välinformerad är för mig otroligt viktigt och jag känner att ju mer jag vet om sjukdommen desto lättare att hantera den och det gör att jag också blir mer motiverad:)Tack för att du delar med dig av ditt vardagsliv, det gör det helt klart lättare för oss "nya" att komma in i tänket kring diabetes:) Kram!

9 lillavild:

skriven

Haft diabetes i 5½ år och har haft otroligt svårt att acceptera min sjukdom. Först nu, när jag ställs inför allt för många fysiska konsekvenser, börjar jag på allvar försöka sköta om min diabetes. Men det är så otroligt svårt, det är en väldigt komplex sjukdom. Motivationen är svår att hålla uppe eftersom man kan tycka att man sköter sig perfekt och så höjs blodsockret ändå utan förklaring, då känns det så hopplöst. Jag skulle i alla fall önska att jag vann paket 2.

10 Linda:

skriven

Hej!

Min syster fick diabetes för en månad sen och jag har linsläst din blogg och har blivit imponerad av din insats och att man kan leva ett fullt normalt liv trots att man har diabetes typ 1. Därför skulle jag om jag vinner vilja ha paket 3. För att hjälpa min syster på traven nu i början av hennes nya liv.

Kram Linda

11 Johanna:

skriven

Hej!



Jag har haft diabetes i 16 år och aldrig riktigt fått in motionen i mitt liv. Nu har jag två små barn så jag vill ha upp konditionen och orken så jag kan leka med dom i timmar =) Jag skulle önska att jag vann paket 3

Kommentera här: