Konstigt högt

Idag vaknade jag med ett blodsocker 14,4 mmol/l, hur kunde detta ske? Igår kväll hade jag 6,2 mmol/l innan jag gick och la mig. Jag förstår inte hur det kan ha höjts så mycket under natten... Idag blir det i alla fall extra många blodsockerkontroller. I vanliga fall testar jag blodsockret cirka 6 gånger per dag men idag ska jag försöka att testa mer. Jag jobabr 12-16 så det blir en blodsockerkontroll innan, en på rasten och en efter. Ni får hålla tummarna att blodsockret ligger under 10 mmol/l idag! Hur ofta testar ni blodsockret?



Jag idag, nyduschad med rufsigt hår :)

1 Anna S:

skriven

Jobbigt när man vaknar med högt blodsocker och inte vet vad det beror på. Mitt socker höjs ibland på natten pga att det blivit för lågt tidigare på natten.



Jag kollar mej 5-8 gånger om dagen. Alltid på morgonen + när jag går och lägger mej.



Hoppas att sockret håller sej OK för dej.

2 anonym:

skriven

hej! läste din blogg och du värkar gätte snäll! jag är 11 år och är orolig om jag har diabetes! och du som har kanske kan svara på några frågor??

1. va ska jag göra!

2. tängk om jag har fel!

jag är ofta törstig och har varigt lite trött de 2 dagarna som vatt. men jag tror inte jag gått ner så mycket i vikt. de känns nästan som tvätt om vad ska jag göra!? låte de som diabetes??

3 Hanna:

skriven

Jag brukar också ligga högt på morgonen om jag varit låg under natten utan att känna det. En annan sak jag märkt är att jag blir hög av mardrömmar, kanske beror det på att jag får adrenalinpåslag vid mardrömmar...Men det är min egen teori=)



Kanske du haft en riktigt spännande dröm?

Kommentera här: