En dålig blodsockerdag

Ibland är vissa dagar hopplösa med blodsockret. Idag har det varit en sån dag. Har legat runt 12 mmol/l hela tiden vilket gör mig trött och hängig. Jag vill vara frisk och pigg! Jag undrar om det höga blodsockret kan hänga samman med att jag känt mig lite krasslig de senaste dagarna, infektion höjer blodsockret. Jag hoppas verkligen att jag slipper blir sjuk nu när jag är ledig i helgen också.

Jag har som vanligt proppat i mig massa C-vitamin men det tycks inte hjälpa. Så nu gäller det att vila och sova bort sjukdomen som är på väg. Frisk luft brukar alltid vara bra så ikväll när jag och sambon ska storhandla ska jag gå av bussen lite tidigare och gå en bit. Förhoppningsvis blir blodsockret bättre under kvällen.


Just nu dricker jag denna C-vitamin varje morgon. Perfekt att ha istället för juice.

Kommentera här: