Godisspaning

Snart är det jul och det kommer även att bli jul på Ung diabetes hemsida! Jag har fått den roliga uppgiften att skriva ihop lite julrecept. Alltså massa gottis! Nu sitter jag och funderar på vad jag ska baka. Mums vad gott det ska bli! Det kommer att bli en utmaning att göra allt bak diabetesvänligt. Knäck till exempel, hur kan man göra det mer diabetesvänligt? Jag har några ideér på vad jag ska göra men jag får gärna lite tips av er! Vad skulle ni vilja ha för julrecept?



Dessa goda muffins är en het kandidat till hemsidan! 

1 Lina:

skriven

Jag har funderat ut att trippelnöt, alltså den med chokladindränkta hasselnötter-grejen som finns i Aladdin-asken, borde bli bra diabetesgodis om man gör dem i mörk choklad, typ 86% tänkte jag pröva med :)

2 Anna S:

skriven

Bra idé!

Jag har alltid varit förtjust i mandelkubbar.

Kanske de går att göra med sötningsmedel istället för socker och kanske lite grövre mjöl?



Kommentera här: