Diabetes app

Hej! Jag har fått lite frågor om den diabetesappen som jag använder mig av. Jag kommer att testa några olika men hittills har jag testat en som heter Diabetes UK, eller D Tracker. Om man söker på diabetes på app store så kommer den upp. Loggan är vit och rosa. Jag gillar den appen eftersom den inte är så komplicerad. Den har många olika alternativ och man kan välja hur mycket info om sin diabetes som man vill skriva in. Jag har valt att dokumentera blodsockernivåer, insulindoseer och känningar samt höga blodsockervärden. Något som är bra med denna app är att det räknar ut medelvärdet på dit blodsocker varje dag plus att den visar hur många enheter insulin som du tar på en dag. Jag trodde inte att jag tog så mycket insulin som jag faktisk gör så det blev ett uppvaknande!

Självklart är appen gratis! Använder ni er av något datorprogram som dokumenterar eran diabetes?



Så här kan man se hela dagens anteckningar.


Man kan se blodsockerkurvan under dagen.


Den här funktionen är min favorit. Jag ser hur många enhetr insulin jag tagit under dagen (novorapid + lantus) samt vad mitt medelvärde för blodsockret varit.

1 Julia:

skriven

cool app! den ska jag nog testa! :)

2 Jessica:

skriven

Har nog testat någon app, men orkar inte riktigt skriva in allt, men ska nu ta ett nytt försök, tack för tipset! :)

3 lillavild:

skriven

Jag använder mig av Diabetes Diary, den tycker jag är jättebra.

4 Frida:

skriven

Jag använder mig av Gluca trends, jättebra app!

5 lars:

skriven

ser trevlig ut

vet du om man kan få ut infon som fil att skriva ut

Kommentera här: