Diabetescoaching

Idag tog jag steget! Jag har börjat gå hos en diabetescoach för att få hjälp att styra upp livet med diabetes typ 1. Jag kommer att träffa min coach ett antal gånger fram till jul och vi började att "arbeta" redan idag. Jag tänker inte berätta allt vi pratade om eftersom mycket är väldigt personligt men jag har satt upp egna mål som ska hjälpa mig till en bättre blodsockerbalans. Har ni tagit hjälp av någon professionell någon gång för att prata om diabetes? Det som är så underbart med min coach är att hon själv har typ 1 diabetes, så när hon säger "jag förstår" så gör hon verkligen det.

1 Birgitta Borslöv:

skriven

Hej!

Låter spännande med en egen coach! Lite nyfiken som mamma eftersom det säkert hade varit något för min 15 åriga dotter. Hur fick du tag på coachen var det genom landstinget? Jätte tacksam för svar och ... du har en toppenfin blogg!! Birgitta

2 Emelie:

skriven

Hej! Har precis hittat din blogg och tycker det är väldigt skönt att läsa att det finns fler med samma "besvär". Aldrig hört talats om diabetescoach men min första läkare hade själv diabetes så det var riktigt bra. Däremot tycker jag inte alltid att sköterskorna vet vad de pratar om, det är inte alltid så lätt..



Ville bara säga att det är värdefullt att du skriver, jag blir inspirerad :)



Ta hand om dig!

3 Malin:

skriven

4 Malin:

skriven

Hej!

Det låter hur bra som helst! Skulle också vilja ha en sådan. Hur gick du tillväga för att få kontakt med en diabetescoach?



Kram

Kommentera här: