Utekväll

Ikväll ska jag få en mina födelsedagspresenter - en middag på stan! Denna present fick jag och prinsens mamma och vi ska gå tillsammans med min svägerska (prinsens brors sambo) så det blir bara vi tjejer ikväll. Det ska bli superroligt! Något som är lite svårt när man äter ute (i alla fall för mig) är att hålla blodsockret uppe. När man äter ute blir det ofta middag sent, jag gissar på att vi kommer att äta först vid 20:30 ikväll och det är lite för sent för mitt blodsocker. Jag behöver både maten (för att inte bli låg) och insulinet (för att inte bli hög) och det är en fin balansgång där emellan. Nu sitter jag och äter en macka för att ladda inför kvällen så förhoppningsvis så håller sig blodsockret okej. Idag har jag lyckats att hålla värdena under 10 mmol/l! YES!

Ha en trevlig kväll!



Jag idag, lite extra fixad inför kvällen :)

Kommentera här: