Hopplöst

Igår hade jag tenta i läkemedelsberäkning, vilket självklart resulterar i högt blodsocker. Stress/nervositet = adrenalin = högt blodsocker... Suck. Det blev inte bättre heller när bara en del av lunchdosen pumpades in. Jag tror att jag måste ha kommit åt en knapp och avbrutit dosen. Insulinpump har helt klart sina nackdelar. Så eftermiddagen igår präglades av törst och magknip. Det här blev ett ganska negativt inlägg men alla dagar med diabetes är inte soliga och ibland är det en riktig kamp!

1 jossan:

skriven

vad fin du är! Kämpa på!!!<3

2 sofia:

skriven

Tråkigt...jag skulle hålla min första muntliga presentation på universitetet för en stund sen, och sockret steg från 10 till 19 på jättekort tid..! Inte gick det ner fort heller, fast jag satt en dos före jag skulle prata. Jobbigt!

Kommentera här: