Tjuvstart

Jag vet att det inte är Halloween riktigt än men igår var min lilla lillebror här och då tjuvstartade vi lite med Halloween. Vi gjorde iordning en pumpa och bakade läskiga muffins (de skulle bli röda som blod men de blev rosa och söta istället). Hur som helt så blev det massa pumpakött över som jag tänkte hitta på något med. Jag har aldrig lagat mat eller bakat med pumpa innan så det ska bli spännande att se resultatet. Ikväll tänkte jag försöka mig på detta recept. Ris är inte det bästa att äta för mitt blodsocker men tillsammans med laxen är det en bra kombination. Jag blir ofta låg efter att jag har ätit fisk eftersom det innehåller så lite kolhydrater. Jag hoppas att det blir riktigt smarrigt med pumparisotto!
 
 
Visst blev den bra!?
1 Emmy Forsström:

skriven

vet du det finns en pumpa väska till insulinpumpem på diaboom.

Svar: Hej!
Tyvärr vet jag inte vart det finns en sådan väska.
NoraGyll

Kommentera här: