Fredag

Äntligen fredag! Har ni någon fredagskänsla än? Inte jag, jobbar kväll idag och dag imorgon så den där fredagskänslan har inte nått mig än. Det är en nackdel med att jobba som jag gör, man får sällan en hel ledig helg. Snart ska jag få mitt nya schema som gäller oktober-december. Jag har försökt att lägga mitt schema så att jag jobbar varannan helg, vore så himla skönt att få vara ledig varannan helg. Vi får se hur det blir... Idag har jag i alla fall tagit det ganska lugnt på morgonen, var iväg och handlade lite och bakade en äppelpaj som vi ska ha imorgonkväll. Vaknade på 5,2 mmol/l och hade 8,9 mmol/l innan lunch. Helt ok!

1 Vivi:

skriven

Hej Nora,
Tack för en blogg som gör en glad :-)
Jag ska på en kräftskiva snart, jag undrar därför om du vet om kröftor höjer sockret?
Vita brödet till lär höja en del, men kräftorna är jag osäker på, eftersom
jag har aldrig ätit kräftor då man tror jag inte tålde det tidigare.


Svar: Hej! Tack för dina fina ord! För min del så höjer inte kräftor så mycket utan det är tillbehöret som höjer, bröd, paj med mera. Men jag behöver alltid fylla på med insulin när jag äter. Mitt tips är att testa dig fram, kolla blodsockret flera gånger under kvällen så får du förhoppningsvis det att fungera bra.
/Nora G
NoraGyll

Kommentera här: