Kvällssol

Hej allihopa! Vilken härlig kväll det är. Otroligt fin utsikt från jobbet men vad varmt det är ute! Måste nog ta en kall dusch när jag kommer hem. Hörrni, blodsockret idag har varit katastrof! Jag har legat högt hela tiden och det extra insulinet jag tog hjälpte knappt. Undrar varför jag låg så högt, har inte ätit eller gjort något annorlunda. Ibland finns det inte ett svar på varför blodsockret beter sig på ett visst sätt. Diabetes mellitus är en gåta. Men idag har jag lärt mig att inte bli förbannad varje gång blodsockermätaren visar ett oförståeligt värde. I början kunde jag bli så arg för jag inte förstod! Men nu lägger jag inte onödig energi på att tolka värden, ibland får man vara acceptera att det är som det är. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter och nya blodsockervärden.

1 Anna S :

skriven

Hej Nora! Jag är som du var, blir arg på höga värden, speciellt när de är oförklarliga eller oväntade. Men med acceptans av läget kommer man långt som du säger. Det måste man nog ha med diabetes typ 1 när "gör om, gör rätt" ofta gäller.
Kram

Kommentera här: