Utmaning

Nu kommer en av de stora utmaningarna för mig. Påsktårta som är fylld med choklad! Mums! Jag tror faktiskt att det bästa är att dela upp insulinet till detta för jag har en tendens att ofta bli låg när jag äter sötsaker eftersom jag tar i extra mycket med insulin. I dessa lägen vore det bra att ha pump och dela upp dosen eller höja balsalen temporärt.

1 Hanna:

skriven

Hej! Jag undrar när du fick din diabetes, var det lätt/svårt, stöttade många dig? Skulle vara kul om du kunde skriva det!
Älskar din blogg och vill önska dig en riktigt trevlig påsk helg!

Svar: Hej!Vad roligt att höra att du gillar min blogg :)
Det var såklart en svår tid när jag insjuknade i diabetes men jag har tur som har en stor familj och många vänner som var med och stöttade mig. Idag vet mina närmsta vänner lika mycket om min diabetes som jag själv och deras stöd och förståelse gör live mycket enklare.

För ett tag sen skrev jag lite mer om hur det var när jag insjuknade i diabetes och du kan läsa det inlägger här: http://noragyll.se/2012/november/min-historia.html

/Nora
NoraGyll

Kommentera här: