High

Vilken dag! Vi har haft fantastiska föreläsningar och diskussioner idag då vi hade möte med de andra nordiska ungdomarna. Den första föreläsningen handlade om mentorer och hur man kan starta upp ett mentorprojekt.  Nästa föreläsning handlade om överföring mellan barn och vuxen inom diabetesvården.  Men trots allt fantastiskt under dagen så har jag mått ganska kasst. Mitt blodsocker har legat högt sedan efter frukost trots massa extra insulin och trots att jag har höjt basaldosen temporärt.  Helt värdelöst och jag blir så himla trött av att ligga högt! Jag började fundera på om insulinet kan vara dåligt och därför ge sämre effekt? Så jag kollade ketoner också men mätaren visade bara 0,1 så det är ju ingen fara. Men nu ska jag ha lite is i magen och se om blodsockret går ner innan middagen annars byter jag nog insulin och infusionssett.  
 
Utsikten från hotellet i Helsingborg. 
 
 
 

Kommentera här: