Krasslig

Hej alla! Nu har det varit flera dagar utan att jag har skrivit något. Först var jag ju med några kompisar på landet över midsommarhelgen (där fanns ingen mottagning). Vi hade det superbra och firade en traditionell midsommar med sill och lekar. Resten av helgen satt vi och spelade massa spel och tog det lugnt. Men redan på torsdagen hade jag börjat känna mig lite krasslig och det blommade ut riktigt ordentligt på lördagen till en dunderförskyldning. Så både igår och idag har har jag varit tvungen att vara hemma från jobbet. Usch, hatar att sjukanmäla mig men jag hade verkligen inte kunnat jobba dessa dagar. Igår låg jag i princip i soffan hela dagen, hade högt blodsocker också på grund av sjukan. Men idag börjar jag känna mig lite piggare så imorgon ska jag gå till jobbet igen :) Och sen på torsdag blir det diabetesläger uppe i Torpshammar. Så det är bäst för mig att jag håller mig frisk nu. 
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Hej Nora.

Jag ska gå från pennor till pump efter sommaren och undrar ifall du skulle kunna tipsa om bra förvaring. :)

Svar: Hej! Vet inte riktigt vilken sort förvaring du menar men jag har alla mina diabetes prylar i olika lådor i en garderob. Sen har jag alltid med mig en liten väska med extra infusionssett och penna.
Om du menar vart man ska förvara pumpen så brukar jag ha den i byxfickan eller fast på BH:n.
NoraGyll

Kommentera här: