En sjuksköterska

Hålla alla i värmen! Det är verkligen stört vad varmt det är, satt och svettades på bussen på vägen till jobbet. Känns onödigt att jag duschade innan nu, haha! Jag vet att man inte ska klaga på värmen men det är för varmt för att jobba och stackars alla patienter i denna värme! 
 
Ikväll jobbar jag alltså 14-21:30, så det blir inte en så spännande helg för mig. Men det har blivit lite ändringar angående min anställning här så nu har jag börjat fundera lite mer på min framtid som sjuksköterska.  Från början var jag väldigt inne på att utbilda mig till barnmorska och sedan funderade jag på distriktsköterska och nu barnsköterska.  Jag har alltid velat jobba med barn och det vore roligt att kombinera det med diabetes typ 1 också. Så... vi får se vad det blir i framtiden men just nu känner jag mig väldigt sugen på att plugga vidare inom barn :) De flesta vidareutbildningar kräver att man ska ha jobbat i två år så jag har ett år kvar på mig att fundera. Vad tror ni jag skulle passa bäst som; barnsjuksköterska,  distriktsjuksköterska eller barnmorska? 
 
Så här snygg är jag idag i mina arbetskläder :)
1 Jossan :

skriven

Du skulle verkligen passa att jobba med barn!!!!<3

2 Anonym:

skriven

Jag tror barnsjuksköterska, min ssk som jag har nu var barnsjuksköterska och efter några åt har jag henne igen och hon är nu diabetessjuksköterska :)

3 Anna:

skriven

Spontant så tror jag att du skulle passa bra som barnsjuksköterska med specialområde diabetes :-)

4 Anonym:

skriven

Jag tror du passar som barnmorska.

5 Carro:

skriven

tror du skulle passa som alla tre men du verkar vara väldigt lugn av dig och jag skulle vilja ha dig som min barnmorska. Är ju perfekt för diabetiker som ska få barn eller de som får diabetes under graviditet också. måste vara svårt för dig :) Gör studiebesök ;)

6 Vivi:

skriven

Barnsjuksköterska!

7 william:

skriven

barnmorska är säkert superrolig arbete:D
utbildar mig till sjuksköterska just nu, börjar termin 4 :D

Kommentera här: