Regnet det bara öser ner

Sista dagen på semestern idag, känns ganska vemodigt faktiskt... Har inte alls lust att gå upp 05:30 imorgon och åka till jobbet. En vecka till med semester hade varit skönt! Så för att göra sista dagen av semestern så bra som möjligt ska jag bara göra roliga saker :) Jag började dagen med att jobba ikapp lite med Ung Diabetes, sen tog jag en paus för att luncha med en kompis. Nu funderar jag på vad jag ska göra resten av dagen och blev lite sugen på att baka något. Jag älskar verkligen att baka och det har blivit alldeles för sällan den senaste tiden så nu när jag har en hel eftermiddag på mig ska jag göra något gott! Funderar på chokladrutor eller nonstop kakor... Jag ska hinna jobba lite mer med Ung Diabetes också för jag måste skicka in texter till en tidning och det är deadline imorgon. 
 
Blodsockret har varit väldigt bra idag faktiskt, så skönt att det är stabilt igen efter Gotland. Det ska bli spännande att se vad jag har för HbA1c senare i höst. Jag har verkligen kämpat med att få ner det och kämpar fortfarande så det vore en härlig bekräftelse om mitt HbA1c har blivit bättre. Jag tror att jag ska till min sköterska i oktober/november så det är fortfarande tid kvar att få ner det. Heja mig! 
 
Kanske blir det dessa gobitar jag bakar idag.
1 Anonym:

skriven

Håller tummarna! :)

Svar: Tack :) vad snällt!
NoraGyll

Kommentera här: