Inköp

Idag har jag ägnat förmiddagen åt att förbereda inför utlandsresan. Jag har packat ner alla diabetesprylar (och lite till) och så åkte jag och handlade massa kännsingshävande.  Det blev druvsocker, russin, torkad frukt och festis. Jag vet ju att det finns att köpa i Spanien också men jag vågar inte riskera något så det var lika bra att köpa så att det räcker gott och väl.  
 
På tisdag då åker vi till Ibiza, vi är ett helt gäng som har hyrt ett hus så vi kommer vara för oss själva. Det ska bli så skönt att få komma iväg och få lite sol! Det känns väldigt tryggt också att jag åker med så många kompisar, om något skulle hända så vet de flesta vad de ska göra, alltså med min diabetes. Nu är det enda som saknas nytt insulin och gluccagonsprutan. Om min mottagning inte kan fixa ett nytt recept på Novorapid på måndag så är det akuten som gäller.  Hopplöst! Jag hoppas verkligen att allt löser sig på måndag! 
 
 

Kommentera här: