Förberedelser

Imorse var det åter dags att packa väskan. Denna gång bär det av till landet :) Ska bli så himla skönt att få komma dit! Jag jobbar ikväll men efter det så åker vi direkt till landet.  Även om vi kommer att komma fram sent så är det skönare att åka idag än imorgon när det är midsommar. Det är jag och W och två par till som åker iväg. Alla har koll på vad diabets typ 1 är så jag kommer vara i trygga händer. Men eftersom landet ligger mitt ute i skogen och sällan har täckning så packade jag ner extra mycket kännsingshävande.  Både russin och dextro och följa med.  Sen tog jag även med mitt Frio fodral (kylfodral för insulin) där jag la ner insulin och extra insulinpennor. Det blir ju helt klart mer packning nu när jag har pump för då ska extra infusionssett, ampuller och sånt med. Sen tar jag alltid med mig pennor också, utifall att pumpen skulle gå sönder. 
 
För alla er som tänkte fira midsommar imorgon - ta det lugnt med alkoholen och ÄT något innan ni lägger er så ni inte blir låga! 
 
 
1 Rebecca:

skriven

Hej! Var har du köpt den blåa ringen eller broschen?(som symboliserar diabetes i världen) skulle vilja ha en sån på min jeansjacka. Kram!

Svar: Hej! De har tidigare funnits på Diabetesförbundets webb shop, www.diabetes.se
NoraGyll

Kommentera här: