Stevia life

Coca cola har kommit med en nya cola som innehåller stevia som sötningemedel. Den nya colan heter Coca cola life och har en grön etikett, ni kanske har sett den? Jag förstår i alla fall inte varför man gör en till cola som innehåller sötningsmedel när det redan finns Coca cola light och Coca cola zero, dessutom innehåller den nya colan både socker och stevia. Den andra ingediensen är vanligt socker så, så himla mycket bättre än vanlig cola kan den nya väl inte vara? Eller vad tycker ni? 
 
Så här ser den nya Colan ut. 
 
1 Anonym:

skriven

Jag tycker att all dryck som innehåller kolhydrater är "skit", förutom mjölk :)

2 Jenny Pettersson :

skriven

Kul med nytt ändå! Har inte hunnit testa, men blir nyfiken.
Det måste ju ändå vara mycket lägre energiinnehåll än vanlig Cola? Kan ju vara ett alternativ om man vill undvika aspartam och liknande sötningsmedel, om man dricker en liten mängd. Eller om man är icke-diabetiker...:)

3 Elin:

skriven

När jag såg nyheten att den skulle komma ut så tänkte jag att ingen kommer köpa den. Men jag har sett i flera butiker att den har gått åt. Frågan är bara om folk köper den för att testa och se hur den smakar?

Ser dock inte grejen med den? Kanske om man inte är diabetiker och vill dra ner på det vanliga sockret och undvika sötningsmedel? Men jag kör på zero/light, livets dryck när man inte dricker kaffe :)

4 Ninnu:

skriven

Det är mest bara ett försäljningstrick. Folk tror att Stevia är så rysligt hälsosamt och om det står 30 % mindre socker på en produkt köper man den utan att kolla på resten av innehållet. Som sagt, inte å stor skillnad på sockermängden (kolhydrater) i denna och vanlig cola.

Kommentera här: