Myskväll

Denna dag har varit en lugn dag, jag vaknade upp och kände mig helt slut! Jag vet inte om det berodde på gårdagens ketoner eller nattens låga blodsocker men jag har i alla fall tagit det lugnt idag och fixat lite hemma. På eftermiddagen hämtade jag min lillasyster på förskolan och så åkte vi hit och bakade, ritade, kollade på Youtube klipp med ABBA och dansade runt. Det är så härligt med barn och så mysigt att ha en liten syster!
 
Nu ligger hon och sover i vår stora säng och jag passar på att ha en myskväll för mig själv, dricker te, bläddrar i tidningar och kollar på film. Blodsockret idag har varit hyfsat bra, lite för högt för att jag ska vara nöjd men det är svårt så här i början med pumpen och veta vilken av alla program jag ska välja, vanlig bolus, förlängd bolus, höja basaldosen? Det finns ju många fler alternativ att justera blodsockret med pumpen än med pennor men det tar ett tag innan jag lär mig vad som passar mig bäst. Tålamod är nyckeln men jag är ivrig och vill gärna att det ska funka på en gång.

Busunge nummer 1!
 
Lika?
 
Muffins på gång i ugnen.
 

Kommentera här: