Valborg

Glad Valborg! Jag firar Valborg med vänner och ska grilla ikväll. Som tur är har det slutat regna och solen tittar fram! Jag tror dock inte att det blir någon brasa för ikväll kommer det att visas fotboll på TV:n... Jag lyxar till det med att dricka den enda (!) sockerfria cidern som finns. Supergod men den smakar tyvärr lite för mycket sötningsmedel. Jag brukar ha som rutin att alltid fråga när jag är på systemet om de har sockerfri cider, bara för att påpeka att det borde finnas fler. Ha en bra kväll!

1 Aleksander:

skriven

Testa stronbow. Den är jag ganska säker på att den är sockerfri. Dessutom otroligt god.

Svar: Åh, vilket bra tips! Det ska jag fråga efter nästa gång jag ska köpa cider. Tack :)
NoraGyll

2 Aleksander:

skriven

Strongbow heter den förstås!

3 Insulina:

skriven

Bra! Jag frågor också det på bolaget. Det fanns en som hette twisted utan socker men den försvann tyvärr :(

4 Fanny:

skriven

Hej!

Dricker du bara sockerfri cider eller dricker du vanlig också?
Om du dricker eller har druckit vanlig cider, så hur ligger du i blodsockret då? Behöver du ta extra insulin eller något?
Tacksam för svar. :)

Svar: Hej! För det mesta dricker jag sockerfri cider, enstaka gånger dricker jag vanlig men jag tycker att den är för söt. Jag tar nästan aldrig insulin till alkoholhaltig dryck eftersom jag ofta blir låg efter att ha druckit. Men om jag dricker tex öl brukar jag ta några enheter extra./Nora
NoraGyll

Kommentera här: