Diabetes överallt

När det kommer till diabetesgrejer har jag supersyn. Jag kan se någon på långt håll ta ett blodsocker eller ta upp dextro. Jag ser direkt om någon har pump efter märket i fickan. Och trots att jag borde bli ledsen när jag ser att någon annan har diabetes typ 1 så blir jag glad. Glad för igenkännande och tanken på att jag inte är ensam med min sjukdom. Det är så bra att vi kan ta hjälp och lära oss av varandra. Jag tror att alla mår bra av att träffa någon annan med samma sjukdom och få prata av sig. Jag vet i alla fall att jag inte skulle klara mig utan det. Gemenskap är viktigt! 

På vägen till jobbet så såg jag direkt (med min supersyn) att det låg massa teststickor på trottoaren. Stickor till Freestyle lite kunde jag se :) Då blev jag lite glad och tänkte att det säkert var någon som var på väg till diabetesmottagningen på Södersjukhuset som råkat tappa stickorna. Kan ni se att det är en Freestyle sticka på bilden? 



1 Vivianne:

skriven

Tänker likadannt :-)

Kommentera här: