God morgon

Alltså äntligen har mitt blodsocker gett med sig. Jag vet inte varför men hela Gotlandsresan så har det varit katastrof och riktigt högt från och till.  Och jag kan inte förstå varför.... Jag åt inte sämre än vanligt men behövde ändå ta nästan dubbelt så mycket insulin.  På dagarna låg jag högt och på kvällarna lågt. Jag bytte nål och insulin två gånger utan att det blev speciellt mycket skillnad. Åh, det mest frustrerande med denna sjukdom är när jag inte förstår!!! Då blir jag tokig. Om jag ligger högt efter att ha ätit godis till exempel, så kan jag ändå förstå varför. Men nu var det helt galet, igår så vaknade jag på 5 mmol/l och åt en banan och tog 1,5E insulin till den. En timme senare låg jag på 16 mmol/l. Helt ologiskt! Så, nu är det riktigt skönt att få vara hemma igen och jag tog en härlig sovmorgon och vaknade på 7 mmol / l. Till frukost blev det kvarg och nektarin och nu hoppas jag på ett bra blodsocker resten av dagen! 
 
 

Kommentera här: