Spinn

Hallå på er denna fredag! Idag har jag testat på spinning på Friskis & Svettis. Trodde att jag skulle dö men det var faktiskt riktigt roligt så det ska jag träna igen. Något som inte var lika roligt var mitt blodsocker... Sedan jag lämnade tillbaka sensorn igår så har blodsockret gått som en berg-och-dalbana. Typiskt. Innan träningen idag låg jag på 16 mmol/l och tog lite extra insulin. Efter träningen hamnade jag på 4 mmol/l och var tvungen att gå och köpa en dricka. Det är så lätt att fasta i detta mönster med höga och låga värden som byter av varandra. Innan lunchen låg jag i alla fall på 9 mmol/l vilket kändes okej. Jag hoppas bara att resten av kvällen blir lika bra!





1 Vivianne:

skriven

Ja, cykel/spinning är nog den träningsform som påverkar mitt socker mest.

Kommentera här: