Älskar SÖS

Tänk att det är de små sakerna som lyser upp vardagen. Det kan vara så enkla saker som att disken är gjord när man kommer hem, att någon på gatan säger hej, en trevlig busschaufför... Idag var det en lapp som lyste upp min dag.

Jag går på SÖS ungdomsenhet för min diabetes och har blivit väldigt nära med de som jobbar där. Det är lite som ett extra hem faktiskt, är där ungefär varannan månad beroende på hur mycket hjälp jag behöver. Det som är bra med min mottagning är att alla som jobbar där är engegerade i sina patienter och bryr sig på rikitgt. När jag har haft frågor kring min diabetes har jag inte tvekat en sekund på att ringa och prata med en sköterska där. Och idag när jag kom hem fick jag ett bevis på hur fina människorna är som jobabr där. Jag ett brev från SÖS med ett recept för ketonstickor och på receptet sitter en liten gullig lapp med ett klistermärke på. Jag är inte barnslig och samlar på klistermärken men jag tycker att det var en fin gest som visar att någon har tänkt på en.

1 M J bäst i stan:

skriven

Lycka till med bloggen!

Kommentera här: