Mardrömm

Vaknade imorse med en konstig känsla i kroppen men visste inte riktigt vad det var... Efter ett tag böjar det klarna upp och jag mindes vad jag drömde inatt. Det kanske inte var en typisk mardrömm men för en diabetiker var det riktigt hemskt. Jag drömde att min blodsockermätare var trasig och att jag kunde inte se de värden som jag mätte. Lite larvig att bli rädd för en sådan liten sak men att inte kunna mäta sitt blodsockervärde kan vara ett stort problem. För er som inte vet så mycket om blodsockervärden kan jag säga att det är precis som det låter, genom en blodsockermätare mäts det hur mycket socker man har i sitt blod. För en person som inte har diabetes är detta ingenting man måste göra eftersom er kropp regelerar detta värde själv. Men för en diabetiker som inte har en fungerande bukspottskörtel är denna mätare till stor hjälp. Utan att veta sitt värde kan det vara svårt att reglera med rätt mängd insluin.

Jag tror att jag drömde denna dröm för att jag har haft lite strul med min egen mätare och så kanske de oroande känslorna visar sig när man drömmer, vad vet jag :P Nu har jag i alla fall testat mitt blodsocker och det var helt okej och mätaren fungerade, tack och lov.

 

Kommentera här: