Igång med träning

Äntligen har jag kommit igång med träningen igen. Idag var jag på gymmet efter skolan och hade en mjukstart och gjorde lite rehabliteringsövningar för mitt knä. Vad skönt det var att få röra på sig, jag har glömt hur mycket jag tycker om det. Jag hade också glömt hur extremt känsligt mitt blodsocker blir av träning. Trots att jag laddade med ett äpple innan träningen och åt en banan efter träningen så visade blodsockermätaren på 2,8 mmol/l på vägen hem. Suck, vilket pussel det kan vara att få ihop det ibland. Men fyra dextrosol gjorde susen och nu ska jag laga en god middag så blodsockret håller sig resten av kvällen.

Tränar ni något?
1 Emelie:

skriven

Ja, jag tränar fotboll och ridning. Asså efter en träning kan jag vara runt 2 hela kvällen+natten :/

2 Julia:

skriven

yes, tränar lite alltmöjligt men har en förkärlek till bodyattack, afropowerdance och mrl.

men det är som du säger, det kan vara ett himla pussel att få ihop det!

3 Josefina:

skriven

Hej! Jag har haft diabetes i 10 år och jag tränar vattenpolo 4 dagar i veckan. Det är svårt att hitta en balans. Senaste träningen så fick jag en kraftig känning men jag hade för högt blodsocker innan middagen så jag tog mer insulin till det. Sen får jag högt på natten för jag är så hungrig efter träningen och inte vågar ta insulin eftersom jag är rädd för hypoglykemi på natten. Vad är dina bästa tips? Börjar du en träning när du har lite högre eller du fyller på under träningen? Alla är ju olika såklart..men det är svårt att veta hur man reagerar för det är från dag-till-dag och vad man gjort innan/ätit osv. Ge gärna några tips:)



Tacksam för svar

Josefina Olsson

Kommentera här: