Duppelt upp

Imorgon åker jag till Egypten på semester. Gud, vad jag har längtat! I en vecka blir jag borta så jag vet inte hur mycket bloggande det blir då. Jag ska bara sola, läsa, sova, äta god mat och njuta av att vara ledig! Vi åker på All inclusive vilket känns väldigt skönt för mig, det kommer allti att finnas något att äta (om jag skulle bli låg).
 
När man har diabetes typ 1 och reser är det mycket att tänka på. Jag har med mig dubbel uppsättning av allt. Jag har hälften i min väska och pojkvännen har den andra hälften, det är lika bra att sprida ut sakerna om något skulle hända med väskorna. Läkarintyg är med också och massa dextrosol!
 
1 mathilda eriksson:

skriven

du tränar va ? mitt blodsocker går upp när jag tränar istället för ner, sen går det ner kanske en dag efter. vet du varför det är så?

Svar: Hej!
Jag försöker att träna 3 gånger per vecka och mitt blodsocker går också ofta upp under ett träningspass. En förklaring till detta är att stresshormoner som kommer under träningen höjer blodsockret.
NoraGyll

Kommentera här: