Tillbaka till...

Pennor! Jag har velat ganska mycket kring om jag ska ha pennor eller pump. I början med pumpen så låg blodsockret för högt men sedan har det faktiskt blivit väldigt bra. Men jag känner ändå att jag inte trivs helt med pumpen och därför tar jag nu en liten pumppaus (som min sköterska säger). Nu tänkte jag köra med pennor i kanske en månad så jag kan jämföra med pumpen. Det som känns mest bekvämt och ger bäst blodsocker är det som kommer att bli det slutgiltiga. 
 I morse kopplade jag ur pumpen och tog Lantus igen. Under dagen har blodsockret legat stabilt, runt 10mmol/L så jag är inte helt nöjd. Men jag antar att det tar ett tag för kroppen att vänja sig vid Lantusinsulinet eftersom jag bara hade Novorapid med pumpen. Ikväll ska jag träna och det ska bli spännande att se hur blodsockret ter sig då och det ska bli skönt att slippa att ha en pump som skumpar runt!
 
Tillbaka till pennor. 
1 Insulina:

skriven

Hej Nora! Nyfiken hur du gick från pump till penna: Du tog Lantus på morgonen, kopplade ur pumpen och tog som vanligt måltidsdoser. Tog du lantus på kvällen igen eller först på morgonen igen då du tod den första lantusdosen? Kram

Kommentera här: