Sylt i burk

Visst gör man tokiga saker när man är låg!? Inatt vaknade jag 03:30 och kände att något inte riktigt stämde, så jag gick upp och kollade blodsockret som var lågt. Åh, nej! Jag var så himla trött så jag orkade verkligen inte ställa mig och fixa en macka, eller hälla upp fil i en skål. Nej, det fick bli något enklare. Först drack jag ett glas mjölk men kände att det inte skulle räcka för att hålla blodsockret stabilt tills morgonen. Så då tar jag fram en syltburk och en sked, tog några skedar. Haha! Det var perfekt, bara att gapa och svälja. Jag har nog aldrig ätit sylt förut för att häva en känning men det gick ju bra! Man tager vad man haver.

1 mathilda eriksson:

skriven

vad är det här för blodsocker apparat? ser så liten o smidig ut!

Svar: Det är en Bayer Contour USB - väldigt enkel och smidig. Klicka på länken så kan du läsa mer om den :)
http://www.bayerdiabetes.se/Produkter/CONTOUR-NEXT-USB-information-pa-ett-enkelt-satt/

/Nora G.
NoraGyll

Kommentera här: