Hej rekyl

Jaha, andra dagen i skidspåret! Idag gick det mycket bättre att åka och vi åkte cirka en mil! Först åkte vi 5 kilometer på förmiddagen och då höll sig blodsockret jämt och bra men blev lite lågt tills lunchen. Jag hade sänkt basaldosen under dagen med 20%. Till lunch laddade jag på med pasta för att orka eftermiddagen och tog 1/2 dosen insulin till maten. MEN... Efter cirka 10 minuter i spåret på eftermiddagsturen så började sensorn larma för lågt blodsocker. Jag tog fyra dextrosol på en gång och körde vidare. Men efter ytterligare några minuter larmade det igen och blodsockret var fortfarande på väg ner. Typiskt, jag tog två stycken dextrosol till och kopplade bort pumpen och körde vidare. Fy, vad trött jag var den sista biten men jag är så envis så jag ville köra klart turen. Och så vill jag inte att min diabetes ska få vinna, jag bara skulle köra klart även om sockret var lågt. När vi var klara låg blodsockret på 3,8 mmol/l. Då tog jag en stor bulle och efter det så sjönk inte blodsockret längre...

Men istället så steg blodsockret någon timme senare och det har inte slutat att stiga än... Rekyleffekt kallas det. Så himla typiskt! Blä och usch och fy!! 



1 Moa:

skriven

Usch, jag hatar verkligen rekyler! :(

Kommentera här: