Småkakor

Hej alla! På min lediga dag idag passade jag på att ta en riktigt lång sovmorgon. Och vaknade på ett bra blodsocker på 7,9 mmol/l. Nu är jag på Fotografiska med en vän och har precis satt oss för att fika. Sju sorters helt underbart goda kakor och lite insulin.

1 Anonym:

skriven

7,9 är inte "bra"... Vad har du för HbA1c? Verkar som om du accepterar väldigt höga värden som bra? På mitt sjukhus ska man ligga mellan 4-7 och inte över 5 som morgonvärde. Hur är riktlinjerna hos ditt diabetesteam?

Svar: Hej! 7,9 mmol/l är för mig ett bra värde vilket är en personlig åsikt. Riktlinjerna ligger som du säger mellan 4-7 mmol/l.
Hälsningar
Nora
NoraGyll

2 Marita:

skriven

Hej
Jag tycker att din kommentar, anonym, är lite märklig. Jag trodde att alla som har diabetes, antingen själva eller i familjen, var medvetna om att blodsockervärden är väldigt individuella. Min son har diabetes och de riktlinjer vi har fått från diabetesteamet är mellan 4-8, så jag tycker också att ett värde på 7,9 är bra.
Hälsningar
Marita

3 kajsa:

skriven

Vart har du fått tag i dom små insulin pennorna? :)

4 Ninnu:

skriven

Fult att hoppa på så där angående andras hba1c. För mej är allt under 9 okej, själv hade jag 8,5 senast... Visst skulle det vara fint att en dag kunna ligga på 5,0, men tyvärr funkar det inte så hos alla diabetiker....

Kommentera här: