En livslång kärlek

Coca cola light är ju bland de godaste drycker som finns och gör mig alltid på bättre humör! Det finns många som påstår att light produkter är farligt för att de innehåller massor farliga ämnen. Detta är säker sant till viss del men för mig som har diabetes så tycker jag att det är bättre att dricka light än att behöva ta extra insulin till vanlig läsk. Men jag vet också många som har typ 1 diabetes som bara dricker vanlig läsk så det är verkligen en smaksak hur man gör. Föredrar ni light eller vanlig läsk? 
 
 
1 Anonym:

skriven

Jag själv har slutat dricka vanlig läsk samt light och dricker bara kolsyrat vatten med olika fruktsmaker :)

2 Sofia:

skriven

Light alla gånger! tycker vanliga drycker blir så extremt sliskiga.

Dock är min favorit Pepsi Max :)

3 lena:

skriven

Lyxar till ibland med Cola Zero, smakar bäst! 😊👍

4 Anonym:

skriven

Jag dricker alltid light när det finns. Om det inte finns så dricker jag vatten...

5 Anonym:

skriven

Jag dricker alltid light när det finns. Om det inte finns så dricker jag vatten...

6 Anonym:

skriven

Jag dricker alltid light när det finns. Om det inte finns så dricker jag vatten...

7 Vivi:

skriven

Bara light här. Cola Zero vanilgen. :-)

8 Anonym:

skriven

Jag har Cola light och Cola Zero som last när jag vill lyxa till det i vardagen! Men nu har jag fått en dom av tandläkaren att det är så dåligt med kolsyra för tänderna... Vilket gjorde mig väldigt nedstämd och lite ledsen... Vet inte vad jag ska ersätta läsken med :( Juice och saft är jag inte så glad i liksom...

9 Emelie:

skriven

Är typ beroende av Cola zero, men om det bara finns typ vanlig socker Cola på en resturang så dricker jag det, tar bara extra insulin haha ;) jag tycker inte om vatten eller "bubbel" vatten speciellt så undviker hellst det.

10 Emelie:

skriven

Är typ beroende av Cola zero, men om det bara finns typ vanlig socker Cola på en resturang så dricker jag det, tar bara extra insulin haha ;) jag tycker inte om vatten eller "bubbel" vatten speciellt så undviker hellst det.

11 Emelie:

skriven

Är typ beroende av Cola zero, men om det bara finns typ vanlig socker Cola på en resturang så dricker jag det, tar bara extra insulin haha ;) jag tycker inte om vatten eller "bubbel" vatten speciellt så undviker hellst det.

Kommentera här: