En stund för reflektion

Så... läkarbesöket idag blev ungefär som jag hade tänk mig. Det var en jättebra läkare! Hon lyssnade på vad jag sa och vi hade en bra diskussion om min diabetes. Och hon frågade "hur mår du", och hon menade det verkligen. Det var inte "hur mår din diabetes" utan det var verkligen "hur mår du, hur känns det med din diabetes, orkar du med, har du accepterat den", typ en sån fråga. Jag blir så glad när sjukvården bryr sig på riktigt! HbA1c var tyvärr lite högre än förra gången, men det var väntat efter denna sommar med byte mellan pump och pennor, nytt jobb och stress. Nu blir det nya tag och om 4 månader så ska jag ta nya prover och träffa min sjuksköterska.  Jag SKA pressa mitt HbA1c!  Men läkaren var mycket tydlig med att jag skulle ta det långsamt och börja med att höja måltidsinsulinet och om inte det fungerade så ska jag höja min basal. Hon poängterade också att min diabetes inte ska ta över i mitt liv för då kommer jag att må dåligt så hon gav mig redskapen för att klara av att sänka mitt HbA1c under en tid.
 
MEN jag är en positiv person som har hopp! Nu blir det nya tag för att förbättra min hälsa! 
 
I parken utanför SÖS. 
 
1 Anonym:

skriven

Tror du på ett botemedel?

Svar: Absolut! Hoppet finns och forskningen går framåt :)
NoraGyll

2 S:

skriven

Du är en av de jag ofta läser om jag tappar hoppet och är less på min diabetes. Så du inspirerar till att tänka just så, att inte låta diabetesen ta över ens liv, och det tänker jag ofta på i vardagen :)

Svar: Tack för dina fina ord :) Visst kan diabetes vara tufft ibland med jag kommer aldrig att ge upp hoppet om en ljusare framtid! Hoppas att du också kan ha hoppet kvar.
NoraGyll

3 Jossan :

skriven

Skönt att du fick en bra läkare :) fina du!! <3

Kommentera här: