Slut på 82an

Jaha, då var min tid på avdelning 82 slut. Känns trist att behöva lämna den avdelningen jag varit på hela sommaren  och tyckt om så mycket men om de inte har en tjänst till mig så kan jag ju inte stanna kvar. Istället så ska jag börja jobba på en annan avdelning på samma sjukhus,  det är samma inriktning men lite annorlunda i arbetssättet och schemat. Vi får se hur det blir, jag hoppas att jag ska trivas :) Jag börjar där på måndag så nu är jag ledig i tre dagar vilket ska bli jätteskönt!  Idag har blodsockret legat lite bättre också och jag känner mig inte lika krasslig längre. Fick tips om att göra en chili/citron/ingefära-dryck, kanske ska testa den för att hålla mig frisk. 
 
Fick en fin flaska vin som tack för i sommar. Snällt :) 
1 Anonym:

skriven

Vad är det som gör att det är annorlunda?
Lycka till :)

Svar: Det är annorlunda rutiner och hur man ringar med läkaren, samt hur personalen jobbar med varandra. De jobbar även varannan helg.
NoraGyll

2 Klara:

skriven

Hej! Jag undrar om du kan skriva om hur det är att jobba som sjuksköterska och ha diabetes typ 1? Jag funderar själv på att utbilda mig till sjuksköterska men funderar på om diabetesen utgör några hinder? Jag är väldigt beroende av rutiner (som de flesta med diabetes typ 1 ;) ), måste man jobba natt och hur fungerar det i akuta situationer? Hoppas du hinner svara på alla frågor! Tack på förhand :)

3 Klara:

skriven

Hej! Jag undrar om du kan skriva om hur det är att jobba som sjuksköterska och ha diabetes typ 1? Jag funderar själv på att utbilda mig till sjuksköterska men funderar på om diabetesen utgör några hinder? Jag är väldigt beroende av rutiner (som de flesta med diabetes typ 1 ;) ), måste man jobba natt och hur fungerar det i akuta situationer? Hoppas du hinner svara på alla frågor! Tack på förhand :)

Svar: Hej! Jag skrev nyligen ett inlägg om hur det är att jobba som sjuksköterska och ha diabetes typ 1, gå lite längre bak i arkivet så hittar du säkert inlägget :)
För mig har min diabetes inte utgjort något hinder för utbildningen utan snarare varit en fördel då jag vet mycket om hur vården fungerar och vet hur det är att vara patient. Man måste inte jobba natt på alla ställen men många har treskiftsscheman som innebär att man jobbar dag, kväll och natt. Hoppas att du får svar på dina frågor.
NoraGyll

Kommentera här: