Bytesdag

Idag är det bytesdag med infusionssettet.  Jag försöker att byta var annan eller var tredje dag. Oftast blir det nog var tredje dag men inte längre för då får jag ont runt nålen.  Imorse var det verkligen tid att byta nål för jag hade bara 14 enheter kvar i pumpen! Jag har ställt in min pump så att den larmar när jag har 20 enheter kvar, så jag blir påmind om att byta. Men den larmade igårkväll och då orkade jag inte byta så det fick bli nu istället. Hur ofta byter ni? 
 
 
1 Ida:

skriven

Var tredje eller var fjärde dag brukar det bli för mig :)

2 Ida:

skriven

Är förresten den rosa saken den du skjuter in "nålen" med? Jag använde liknande infusionsset med slang förr, men nu använder jag en stålnål som jag själv trycker dit :) Den var lite plattare och är lite smidigare för mig eftersom jag sätter den på skinkan :) Kul också att du kan ha nån fin färg på dina nålar, mina har alltid varit tråkigt neutrala plåser. Nu bryr jag mig inte så mycket men när man var yngre hade det varit roligt att piffa upp allt med :)
Kram från mig!

Kommentera här: