Nya jobbet

Åh, jag hade en riktigt bra första dag på nya jobbet. Det började med en introduktion från ledningsgruppen för alla nyanställda och sen fick jag välja skåp, få passerkort med mera.  Sen flöt kvällen på bra. Vilket skillnad det är att börja nytt jobb efter att ja jobbat som sjuksköterska i ett år, jämfört med förra sommaren då jag var helt ny. Nej, nu är jag mycket säkrare och tryggare vilket gör introduktionsveckorna riktigt bra! Jag har också sån tur att två av mina kompisar jobbar på samma avdelning så jag kommer att få det riktigt bra! Blodsockret har Tack och lov legat bättre idag (till skillnad från den höga helgen). Det känns skönt att vara tillbaka i vardagen med rutiner igen, då mår mitt blodsocker som bäst.  
 
 
1 Elin:

skriven

Kul att höra! vad är det för avdelning du jobbar på nu?

Svar: Nu jobbar jag på en geriatrisk avdelning med akut allmängeriatrik som inriktning.
NoraGyll

Kommentera här: