Ett rosa rör

Hjälp, tiden  har verkligen runnit iväg idag! Jobbade 7-16 och sen var jag på kör :) Det var andra tillfället idag och Gud vad roligt det är att få sjunga! Blodsockret har varit väldigt bra idag och jag har börjat justera mer igen, alltså att jag tar små doser för att nå ner blodsockret mellan måltiderna. Oftast behöver jag inte det men ibland kan det vara bra med en extra dos. Tidigare så justerade jag till exempel inte ett värde på 11 mmol/l men nu ger jag extra insulin för det, allt för att få ner mitt HbA1c.  Jag har återbesök i oktober/november så vi får se då hur det gått.
 
I ett sånt här provrör tar man HbA1c på avdelningen där jag jobbar. 
1 Elisabeth:

skriven

Hej! Kul att man hittade en blogg med just diabetes. Har själv haft det nu i lite över 32 år.
En liten kommentar till detta inlägg... där jag jobbar tar vi Hba1c i rör med lila kork (EDTA) medans vanligt venös glukos tas i detta rör (FcMix). :-)
Kommer fortsätta läsa här om det är ok?
Kram

Kommentera här: